.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فردا تکلیف بنزین مشخص می‌شود

شنبه شب ( 29 آبان ماه ) در نشستی با حضور مسئولان دولتی وضعیت بنزین آذر ماه مشخص می‌شود.

به گزارش مهر، قرار است فردا شب (29 آبان ماه) با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی درباره آخرین وضعیت اختصاص بنزین یارانه ای در قالب سهمیه ماهانه آذر و یا آزادسازی قیمت این فرآورده نفتی به صورت بنزین تک نرخی (احتمالا با قیمت نیمه یارانه ای 400 تومان) تصمیم گیری شود.

افزایش ذخیره‌سازی بنزین یارانه‌ای در کارتهای هوشمند

همزمان با نزدیک شدن زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و آزاد سازی یارانه حاملهای مختلف انرژی، متوسط مصرف بنزین ایران هم پس از گاز طبیعی در سالجاری روندی رو به کاهش را در پیش گرفته است.

از ابتدا سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه 61 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی حدود چهار میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

در این میان، از ابتدای آبان ماه امسال با وجود کاهش برودت هوا، بازگشایی مدارس، دانشگاهها و پیش بینی افزایش مصرف بنزین اما مصرف این حامل انرژی روندی کاهشی را تجربه کرده است.

در دومین ماه پاییز سالجاری مصرف بنزین یارانه ای با کاهشی 6 درصدی به حدود 60 میلیون لیتر در روز رسیده است.

اما متوسط فروش بنزین نیمه یارانه ای (بنزین 400 تومانی) در سطح جایگاه‌های کشور با افزایشی 250 درصدی (حدود 2.5 برابر) از مرز 20 میلیون لیتر در روز عبور کرده است.

بررسی بیشتر آمار مصرف بنزین یارانه‌ای و آزاد در آبان ماه سالجاری نشان می دهد که همزمان با رشد مصرف بنزین نیمه یارانه‌ای، استفاده از موجودی بنزین یارانه ای ذخیره سازی شده در کارتهای هوشمند کاهش قابل توجه‌ای یافته است.

به اعتقاد کارشناسان، اعلام اخباری مبنی بر حفظ موجوی بنزین کارتهای هوشمند سوخت و عرضه این بنزین با قیمت 100 تومان پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها منجر به افزایش ذخیره سازی بنزین کارتها شده است.

افزایش تعداد خودروهای دوگانه سوز و توسعه سهم سی.ان.جی در سبد سوخت خودروها و آثار روانی افزایش ناگهانی قیمت بنزین از دیگر دلایل کاهش مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی در 58 روز نخست پاییز امسال است.

در همین حال، برای آزاد سازی قیمت بنزین به بسترهایی همچون تجهیز تمامی جایگاهها به سامانه هوشمند پرداخت الکترونیکی وجه سوخت، ارائه خط ویژه اعتباری به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز دارد که هنوز این اقدامات به تکمیل نشده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسين 29 آبان 1389
آماري هم از ميزان گاز طبيعي با توجه به دوگانه سوز شدن خودروها ارائه شود.آيا واقعا" فرهنگ صرفه جوئي در جامعه رواج يافته است يا نوع مصرف سوخت تغيير يافته است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.